varning risk för långt inlägg ^^

Hade inte världen varit fin utan religon? då vi kunnat se varandra som människor och inte som jude,kristen muslin eller något annat, jag förstår att förr i tidigen skapade man religon för att man inte förstod vad som försegick omkring en och man skapade en gud för att säga att det är gud som gråter när de regnar och gud är arg när de oskar, sen skapade man en djävul när man inte fattade varför man blev sjuk och när man inte försod ja ni fattar. Men varför är folk såå dumma att dom fortfarande tror och dyrkar en människa eller en sak som inte finns eller syns och de inte finns ett fysiskt bevis på att nått av allt som skrivits har hänt. Att få för sig att argumentera om att det har hänt är ju bara dumt och alla vet att ni kommer inte klara den diskutionen, och då går dom och skyller på att man måste läsa mellan raderna.

ska berätta om en jag träffade på Hultan 08 och vi kallar honom prästen för det kallade jag honom då för att han var typ über kristen! jag frågade honom hur det skulle vara möjligt att jesus gick på vattnet och att han förvandlade vatten till vin, så säger han åt mig att läsa mellan raderna? vadå läsa mellan raderna? är du go eller? vill man få fram ett budskap skriver man ju de, man skriver ju inte en bok i koder? eller har jag missat nått?

blir så frustrerad på att folk inte kan se folk för dom de är utan man ska se deras religon först eller vart de kommer ifrån först, blir så arg! vad är meningen med det? varför förtjänar inte vissa männikor samma rätt som jag bara för att jag är vit och inte du? jag är ariskt det är inte du så du får inte vara här! så var det förr fy fan, männsikar är sjukt feg! förr så visste de inte varför vissa var svarta och vissa inte så de trackaserade de bara för deras hudfärg? varför? jo för de var rädda för det okända gah ibland önskar man att dom hade försökt komunisera med folket istället för att hata direkt, jag lovar att skulle ni gå fram och prata med folk ni tyckt verka lite läbbiga eller varit lite små rädda för så lovar jag (okej inte lovar men är nästan säker på) att de har et hjärta av guld! oavsätt ras eller färg eller snor? jag vet inte vad folk hatar,

jag fattar inte ens varför folk lägger ner energi på att hata någon så sjuuukt onödigt lägg hellre energin på att älska istället då skulle alla vinna på det! tänk om hela världen skulle ändra sitt hat till kärlek, nu menar jag inte att man ska älska personen man hatat men att släppa hatet och koncentrera på de som faktiskt betyder för en! hade blivit så bra!


men det jag tänkte med detta inlägg var ju mest religon att det är så otroligt dumt, såg nyss på raw komedi club och då var de en norman som sa nått som fick mig att tänka lite och skratta tro mig ;) han sa att varför säger man nordisk mytologi med tor och oden när man säger religon med gud och allah. det är att vi har fattat att tor och oden inte är på riktigt och att ett fåtal av oss faktiskt fattat att gud och alla inte heller är det, men att vissa är för dumma för det, det är som att säga att jag vet att batman och superman inte finns men jag och spindelmannen är sjukt bra polare!

jag menar come on people släpp de för fan, ni krigar om nåt som hände för tusentals år sen, hur löjliga är inte ni! att ni orkar, släpp de bara, le åt varann och koncentrera på era nära och kära!


shiet långt inlägg! haha men har som haft det på hjärtat ett tag och ville bara skriva av mig^^

diskutera gärna vill gärna höra eran åsikt av de hela!


Kommentarer
Postat av: Laaaaasse

Rätt rätt rätt! kunde inte säga de bättre själv habibi! haha de är så ruskigt rätt!

2009-12-14 @ 23:04:07
Postat av: Qb

sötiiiiz

2009-12-15 @ 09:33:55
URL: http://angelacaroline.blogg.se/
Postat av: angelica

Kärlek till dig din vackra sak! <3



Miss you!

2009-12-15 @ 19:16:03
URL: http://inevercry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0